This message is only visible to admins.
Problem displaying Facebook posts. Backup cache in use.
Click to show error
Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum
9 months ago
A Határtalanul! program keretében a Pesti Barnabás iskola 3️⃣3️⃣ tanulója és 3️⃣ oktatója utazott ⏰2022.05.24-28. között Erdélybe. Az "Őseink nyomában - kutatás a múltban" című pályázat szerint az 5 nap alatt számos történelmi helyszínt látogattak meg.
1️⃣. nap: Budapest – Déva
2️⃣. nap: Déva, Gyulafehérvár, Déva
3️⃣. nap: Nagyszeben, Medgyes, Segesvár
4️⃣. nap: Segesvár, Brassó
5️⃣. nap: Brassó, Budapest
🚍A kiutazás nagyban fejlesztette a diákok kulturális ismereteit, számos újdonságot tanulhattak és rengeteg élményben lehetett részük.
A pályázatban a 🏫Téglás Gábor Elméleti Líceummal működtünk együtt, akikkel a résztvevők közös programokat valósíthattak meg. ... See MoreSee Less
Szállás értékelése: 5
A szállás Booking profilja ide kattintva érhető el.
A szállás Terceira szigetén, Angra Do Heroísmo városában volt, közel a képzés helyszínéhez. Ugyan a szállás nem volt a képzésszervező által javasoltak között, de a Bookingon nagyon jó értékelése volt, így ezt választottam. Apartmanban laktam, így rendelkezésre állt konyha, ahol tudtam magamnak reggelit készíteni.
Utazás értékelése: 5
Budapesten 2021. július 3–án nem akartak felengedni a repülőre PCR teszt nélkül, holott 2021. július 1–jétől már el kellett fogadniuk az EU oltási igazolást (nekem volt, mivel két Pfizer oltás kaptam már). Ez okozott némi kellemetlenséget, de mivel elég határozottan léptem fel és hívták a supervisor–t, ő megerősítette a hivatalos információt. Lisszabonban töltöttem egy napot, mivel nem volt közvetlen csatlakozás, másnap indultam Terceira szigetére. A képzésszervező minden hasznos infóval ellátott minket a helyi közlekedésről, így könnyen a szállásra találtam. A visszafele úton Lisszabonban szálltam át, nagyobb reptéri várakozást választva az esetleges késések miatt (a Ryanair mivel fapados nem garantálja a közvetlen járatot). Szerencsém volt a képzés után saját szervezésben még Sao Miguel szigetére is ellátogatni, ahova SATA airlines–al repületem, ami igazi kulturális élmény volt, hiszen a gépeik nagyon kicsik, kb. 40 személyesek.
Fogadó intézmény értékelése: 3
A fogadó intézmény a horvát bejegyzésű Pricalica szervezet, akik nagyon sok képzést valósítanak meg Európa szerte. Valószínűleg a COVID is okozta azt, hogy nagyon rugalmasnak kellett lennünk a képzéssel kapcsolatosan. A program összeállítása jó volt, de kevésnek találtam a gyakorlati tapasztalatokat, interaktív foglalkozásokat. A közösségi média lehetőségeket jól ki lehetett használni, hiszen a képzések után a kulturális programokon jól tudtuk gyakorolni ezeket a technikákat. A képzés helyszínén nem kaptunk eredeti számlát sem és igazolást sem, így gondot okozott ezek postai úton történő beszerzése.
Képzést vezetők értékelése: 3
Graca Coelho
Képzés facilitátora, aki segítőkész volt minden esetben. Nem mondanám tapasztalt képzés lebonyolítónak, sok esetben kommunikált szakmaiatlanul, személyeskedett, ami abszolút nem elfogadható. Az Erasmus+ programot jól ismeri, de az átadott tudás nem elégítette ki az elvárásaimat.
Mike Micael
Fantasztikus képzést tartott a videók használatáról, így készítettem is egy Erasmus videót a képzésen résztvevőkkel. Sokat tanultunk a fotók készítésének szabályairól, amiket kiválóan tudok majd hasznosítani az Erasmus programok kommunikációja során.
Carlos Severino
Az iskolaújságról tartott előadást, nagyon lelkes, ambíciózus, sok tanárt és diákot be tud vonni a készítésbe. A szerkesztés elég kezdetleges technikákat mutat, többre számítottam egy Erasmus+ képzésen.
Program értékelése: 4
Mivel vettem már részt Erasmus+ képzésen, voltak elvárásaim, és sajnos ez a mostani képzés nem felelt meg 100%–osan a számításaimnak. A szervezet az előkészítés során és az értékelések alapján is nagy felkészültséget mutatott, így bátran választottam őket.
A program : Technology and Media in education sokkal gyakorlatiasabb feladatokat kellett volna, hogy megmutasson és megtanítson nekünk. Pozitívum, hogy egymástól is sok platformot tanultunk, amit tudunk hasznosítani és a tudás, amit átadtak, mind beépíthető a mindennapi munkába. Pár interaktív feladat során már lehetőségünk volt a projektünket disszeminálni is és írtunk közösen egy cikket a képzésről. Amit tehát tanultunk, nagyon hasznos volt, de több gyakorlati feladatra számítottam.
Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok:
Javaslataim elérhetők ide kattintva.
A óravázlatokat érdemes lenne egy meghatározott felületen, keresőrendszerrel kezelni, amiket a képzés során létrehozunk.
A képzésszervezők értékelését (saját beszámoló alapján) érdemes lenne összegyűjteni, így a későbbi képzésekre való jelentkezéskor nagyobb segítség lenne ez a kollégáknak.
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek:
Az Atlanti óceán közepén koronavírus idején sikerült egy egy hetes képzést megvalósítanom, ami ugyan sok-sok szervezést igényelt, de megérte a befektetett energia. Sok külföldi és magyar résztvevővel tudtam kapcsolatot kiépíteni, javítottam a Magyarországról kialakított aktuális európai képet. Segítettem más magyar résztvevőknek, hogy milyen beszámolási kötelezettségeik vannak, mit hogyan kell benyújtani, leadni a koordinátoruknak.
A program értékelése angol nyelven (1000–1500 karakter szóközzel)
Between 4 and 10 of July, a group of ten teachers from Germany, Hungary, Italy and Slovakia participated in the course Technology
and Media in Education, in Angra do Heroísmo organized by Pricalica organisation, financed by the European Union program: Erasmus+.
The programme of this education event had subjects as “storytelling and narrative building as a teaching and learning style” or “workshop
in video production and editing” with Mike Maciel, or how a school newspaper can be edited by Carlos Severino.. Besides that, it was also possible to visit and know the city and the island during several cultural activities, as going to Monte Brasil to see the view of the city from the top, or Algar do Carvao with the volcanic chimney, or Sao Sebastiao with the oldest church of the island. While travelling through the island we got an insight into the flora and fauna of Terceira. During these programs the participants had the chance to experience intercultural differences and see an other culture and traditions.
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt – (Írjon mellé egy 1–5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
a fogadóország kultúrája – 3
a képzés tematikája – 4
a képzés nyelve – 5
a fogadóország oktatási rendszere – 4
a képzés témája – 4
Mennyire érzi magát felkészültnek a mobilitás után – (Írjon mellé egy 1–5 ig számot – 1 : egyáltalán nem érzem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek érzem magam)
a fogadóország kultúrája – 4
a képzés tematikája – 5
a képzés nyelve – 5
a fogadóország oktatási rendszere – 5
a képzés témája – 5