Molnár Edit /magyar/
Időtartam: 07/08 / 2017-12 / 08/2017
Témakör: Okostelefonok és táblagépek – A mobileszközök oktatási eszközökként történő használata
Szállás: Avalon House (55 Aungier Street, Dublin 2)
Fogadó intézmény: ULearn School (89 Harcourt St, Saint Kevin’s, Dublin 2)
Jakki O’Donovan tanár
Paul Gill – a tanulmányok igazgatója
Leírás
Tervem az volt, hogy az IKT területén végezhessek tanulmányokat, mivel hazánkban, Magyarországon, ezen a téren nagy a lemaradás. Továbbá, a korábbi években, miközben szülési szabadságon voltam, a tanítás világa sokat változott. Az IKT jelentős előrehaladást ért el a tanításban, és szükségesnek éreztem, hogy mélyebben tanulmányozzam ezt a területet. A gyerekek órákon a telefonhasználat iránt érdeklődnek ahelyett, hogy figyelnék a tanárt, továbbá elektromos „kütyükön” szeretnek webes játékokat játszani. Ez az ő világuk. Ezért a pedagógusok ilyen eszközökkel tudják átadni a tudást. Mindent egybevetve az IKT-eszközök használata iránt érdeklődtem, az érdekelt, hogy hogyan segíthetnek ezek a tanításban.
A tanfolyam során megismerkedtünk a különböző alkalmazásokkal a telefonon és az interneten, illetve letöltöttük alkalmazásokat a tablettekre.
Az első napon az iskolánk bemutatását követően megvitattuk az internet használatának előnyeit és hátrányait korunkban.
A második nap a tes.com/lessons-ról szólt, egy olyan alkalmazásról, amellyel teljes tanórákat hozhatunk létre a magyarázati részektől a gyakorlati részekig. Egy másik alkalmazás volt a coggle.it. Ez egy elméleti térkép, amely közös, összetett információkat hoz létre és kiemeli a kapcsolatokat. A harmadik nap a Study Stack és a Cram.com-ról szólt, amelyek online flash kártya készítői applikációk.
A negyedik napon megismertük a Kahoot.it-t, hogy létrehozhassunk játékokat és a Plickers-t is, amely egy kvíz-készítő program, és amelyet a tanár a vonalkód-olvasóval használhat.
Az utolsó nap az ED PUZZLE-ről, az EDMODO-ról és az ISL Collective-ról szólt. Míg az ED PUZZLE egy video puzzle-készítő, az EDMODO és az ISL Collective összetett helyet adnak egy egész tananyagnak.
A képzés során a normál délelőtti tanuláson kívül voltak még tananyagon extra tevékenységek is. Minden délután volt az iskola által szervezett tevékenység, ahol a részvétel opcionális volt. Az iskola is szervezett túrákat és én is. Voltam a Guinness Sörgyárban, a Jameson Whiskey Lepárlóban, a Nemzeti Múzeumban és a Nemzeti Művészeti Galériában, meglátogattam a Szent Patrik-székesegyházat és a Christ Church-t, az Ír Bevándorlási Múzeumot és Dublin városát. Kirándultunk Hawth-ba – amely egy félsziget Dublin közelében, Galway városkába, a Mohair sziklákhoz, a Burren-hez, amely egy UNESCO listás Geopark. A hétvégén kirándultam a Giant’s Causeway-hez volt, amely Unesco Világörökség része, a Dark Hedges nevű ösvényhez, Dunluce várához, a Carrick-a-rede kötélhídhoz és Belfast városába.
Ami a készségeket illeti, a program végére a résztvevők, köztük én is, képesek váltunk teljes tananyagot vagy lecke sorozatot készíteni a megtanult alkalmazások és IKT eszközök alkalmazásával, illetve fejlődött informatika, szoftver, nyelv és tanítási készségünket.
Úgy gondolom, módszertani célokra tudom használni a tanult alkalmazásokat intézményeink óráin. Különösen igaz ez a tes.com/lessons és Kahoot.it esetében. Használhatjuk őket wifi nélkül is , ami kulcsfontosságú az intézményünkben. A tanfolyam az „igazi élet” problémákon és a játékelméleten keresztül vezetett, amelyek kulcsfontosságúak az angol, mint idegen nyelv nyelvtanításban. Ezeknek az alkalmazásoknak a segítségével biztos vagyok benne, hogy képesek vagyunk arra koncentrálni, mit tudnak a diákok ahelyett, hogy mit nem tudnak. A program célját sikerült elérni, és az EUROPASS biztosította a gyakorlathoz szükséges lehetőségeket, majd ezt követően a résztvevők önreflexióját vagy a tanulási eredmények elemzését.
A fenntarthatóság szempontjából azt gondolom, hogy egy erős internetes forrás segítségével az iskolánkban haladást tudunk elérni az IKT használatában, és ezen a szinten maradhatunk.